Inte bara Liseberg

Igår var det dax för årets första julbord och det avnjöts på Liseberg. Liseberg som gjort sig känt för fantastisk ljussättning och ett lysande ljusskådespel hade igår hjälp av många minusgrader och ett välregiserat snöfall.


Som tur var serverades julbordet inomhus, men en tur bland alla renar, hantverksbodar och heta glöggkastruller blev det i alla fall. Favoritgodiset inhandlades innan julmaten för säkerhetsskull, fudge i olika smaker och sedan marsipantomte från Bräutigams.

Men det är inte bara på Liseberg det lyser i "Lilla London". På några ställen utmed Avenyn har man ljussatt fönster

... som växlar i olika färger. Lite överraskad blev jag och det är väl meningen för det tog en stund att upptäcka det.

Sedan är det naturligtvis de fina ljuskronorna utmed Kungsgatan förbi Storkyrkan


Det kan nästan mäta sig med Nygatan i Falkenberg...

Om en vecka är det dax igen för ett besök på Liseberg när Elin och Richard kommer till Sverige för att kolla Lucia och köpa godis i lösvikt. Lite snö får gärna ligga kvar och förgylla stämningen men får jag önska mig något så kan det väl räcka med ett par tre minusgrader. Då ska jag köpa marsipantomtens nis

se

Kommentarer
Postat av: elin

Åh, vad fint!

2010-12-04 @ 00:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0