Vintrig Jul på Lyckås, ute...

Det är klart att jag inte bara satt inomhus och kurade. Det fanns ju stolar ute i solen...

... förföriskt mjukt men ändå inte riktigt inbjudande. Visst var det frestande att bara slänga sig ner, men sådant har jag ju tyvärr växt ifrån... så konstigt och komplicerat det kan bli med åren!? Alla spärrar är nog inte bra.

I rätt vinkel och med rätt objektiv på kameran går det att skapa bykänsla i Kärr

Byvägen med spår av en ensam vandrare och även om det finns det plats för två i solen förstår jag att ingen ens försökt att slå sig ner. Däremot vet jag att alla är välkomna att titta in...

Full aktivitet är det dock kring fröautomaterna där det också finns plats för två.

Snöyra bekymrar inte blåmesar. Dom hämtar frön i alla väder och dom är tacksamma att det finns någon som dukar upp. Om ingen gjorde det finns risk för att många skulle duka under.
Nu dukas det upp lika mycket för att få del av ett litet vardagligt skådespel utanför köksfönstret. Helt ok att få lite tillbaka, lite återbäring...

Vackra små dunbollar men med ett riktigt fightingfejs

En liten blågul Zorro!

Du matar väl dina fåglar? Och håll med om att dom är kul att

se

Kommentarer
Postat av: Elin

Man blir aldrig for stor for att slanga sig I snon. Jag och Billy gjorde snoanglar forra veckan! :)

Fin bild pa stolen jag fick fundera andra tills bild nr tva for att lista ut vart den var tagen.

2010-12-28 @ 02:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0