Hej, hur är det?

Ja... nej,

det är väl... bra.
Vem har sagt att vägen är enkel bara för att himlen är blå...

Det är normalt med en "törn" nu och då. Frågan är väl bara om dom fastnar och blir sittande. Då gör det ont hela vägen sedan. Så egentligen är det väl mera förmågan att ta ut dom som är viktigare än att inte trampa på dom.

Rosor utan törnen är ett mänskligt påfund, inget naturligt. Det naturliga är att dom finns och att dom ska tas ut om dom fastnar. Jag är inte bättre än andra på dethär. Men, när vi försöker skapa en tillvaro utan, vad är det då vi inte vill höra eller

se

Kommentarer
Postat av: elin

Så sant, jag har förmågan att tappa bort min pincett bara, så det blir svårare att ta ut taggarna då. Då får man försöka utan hjälpmedel och det är inte alltid det fungerar. När man var liten var det alltid mamma eller pappa som tog ut taggen/flisen, oftast med nål, först skrek man när man såg nålen men efteråt kändes det ju bättre...nu är jag vuxen och då måste man klara det själv. Tur att jag skaffat glasögon precis som du pappa, det gör sikten klarare.

2010-01-10 @ 01:16:46
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: calle

Ibland skulle jag behöva spegelglas på insidan av mina "glasögon". Allt för ofta söker jag utanför mig själv när jag skulle behöva se mig själv och det jag själv skulle kunna göra.

Men det är bra att ha glasögonen, har du en snodd också;)

2010-01-10 @ 01:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0