Streets of London


Vi återvänder till Hyde Parks utkanter och vår hotellbakgata med alla restauranger, Queensway. Det var första dagens kväll och vädret hade börjat lugna ner sig. Så därför tog jag lite "gatufoto"...


...eller "grändfoto". Mysigt ställe med grekisk mat och tango i en liten avkrok mitt i London!

Efter en god natts sömn så gav vi oss ikast med andra delar av London city och som vanligt hade vi ett mål och sedan gick vi på måfå för att överraskas. Jag förundras ibland över arkitektur som jag tycker vore värd en front mot en större gata

Men i en stad som London duger det väl med Shaftesbury ave ;)

Det visade sig att vi gick utmed Endell st. och plötsligt fann vi en guldgruva...

Här ägnade vi en stund och Elin fyndade julklappar.

Ett av målen för dagen var Covent Garden

Här infann sig lite marknadskänsla av doften och röken från brända kastanjer, trängsel och juldekorationer.

Vad sägs om Rudolf i storformat...


Inne i Covent Garden blev det mer och en tomtealf eller vad man ska kalla honom

delade ut kyssäkta mistel.

Efter välbehövlig fikapaus och några butiksinspektioner, som i vissa fall slutade med att saker slank ner i julklappskassen, så gick vi utmed Regent st


På väg mot passager och märkesbutiker på Carnaby och Marshall st.



Man kan juldekorera på många spännande sätt.

För att ni inte ska tro att vi var ensamma där på gatorna i London några dagar före jul, så avslutar jag med ett par bilder från Oxford st på väg mot Marble Arch...



...där vi skulle med en buss till det riktiga Oxford.

Jag tycker om att utforska storstäder och kan vandra länge bland folk och byggnader. Chans till möten om man inte bara rusar på. Och det finns mycket att uppleva, upptäcka, lära och

se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0