Blågult så in i balja...Böljan!

Idag avslutades en 4-nationersturnering för fotbollslandslag pojkar 17 år. Lite konstigt att det heter pojkar när alla skriker KOM IGEN GUBBAR!!! Det är alltid så. Ingen vill bli gubbe av dom här grabbarna men på fotbollsplan är det ok!?

Så, här värmer Blågula gubbar 17 upp inför matchen mot Wales gubbar...

Dom norska gubbarna slappnar av efter seger mot de isländska gubbarna.

Min uppgift den här dagen var att filma bägge matcherna åt Sv Fotbollsförbundet och det norska.


Det var ett ärofyllt uppdrag och mycket viktigt för den fortsatta utvecklingen av de bägge lagen. Det är min film som kommer att analyseras och ligga till grund för att finslipa spelet. Jo, jo! Kom ihåg det när dom här grabbarna blivit gubbar på riktigt och vinner fotbolls VM om så där 5-6 år.


Visserligen vann dom den här turneringen efter 1-1 mot Wales. Men jag kunde ändå se massor av detaljer som behöver förbättras. Ni kan t ex se att en del är utan skor...! En del har ena skon i handen...! Är utan benskydd...! Alla tittar inte åt samma håll...! Och när tränaren skrek från bänken "Packa ihop laget!!", då undrar jag om det verkligen var det här han menade...
Ja ni förstår säkert vad dom skulle kunna åstadkomma med ganska små förbättringar.

En som ändå spelade med bägge skor på och åt rätt håll var fd Böljangubben Sebastian Möller

Han var stolt som en tupp efter matchen och det kan man ju förstå när han fick spela i Blågul tröja på "hemmaplan" och dessutom vinna turneringen!

OK då, jag vet inte alltid bäst när det gäller fotboll. Men jag är mer gubbe än dom och jag ser vad jag

ser

Kommentarer
Postat av: Bodil

Tack för bildtipset. Kul att läsa din blogg/Bodil

2010-07-24 @ 23:31:51
Postat av: Monica

Om 17-åringarna som spelar är gubbar, vad är då ni som leder, coachar, fotar och skjutsar?

Att du inte kom med tipsen om skor på båda fötterna, inga skor i handen, benskydd och strumpor på osv INNAN matchen. Efteråt var det så dags ...

2010-07-25 @ 18:46:23
URL: http://ombildad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0