Populärt dopp vid semesterhalvtid

Trappan på Spritrakan är mångas favorit när solen står lite lägre och kroppen behöver svalkas efter dagens vedermödor. Eller bara för det är mysigt att avsluta dagen med en fika eller kvällsmat vid något av alla borden.

Hit går man, cyklar eller åker med något som puttrar. Moppe eller BMW...


Badet är lättillgängligt, kräver inte sand mellan tårna.


För min del är det nu halvtid på sommarsemestern. Imorgon är det jobbet som gäller igen. Två veckor har jag varit ledig nu och det känns som jag gjort massor och ändå ingenting... Så härligt!
Men det är klart kollar jag bankkontot så måste jag gjort massor...?! Tur att lönen kommer just i halvtid!

Nä, jag tycker jag har lyckats med min föresats att ta dagen som den kommer och fått ut mycket av det lilla. Jag bor ju mitt i en semesterort!
Första veckan var visserligen välplanerad med väckarklocka, mycket sol, kaffe och lite måleri (kanske inte så litet). Och så fotografi. Men det har ni sett.
Så en liten musiktillställning (kanske inte så liten). Men det har ni sett.
I trädgården blommar det rikligt, det får vi återkomma till. Det har ni ännu inte sett. Där har jag kunnat sitta och läsa, lyssna på måsarna och dricka kaffe i värmen (en dag regnade det visst...tror jag?). Hur avkopplande som helst.
Men, när det inte räcker så tar jag cykeln (när den är hemma dvs inte lånad av sonen) och levererar medskick till Oxfordsheire via en veterinär på hopptävling i Glommen.

Det här är inte veterinären, det är en häst som ångrar sig. Det slutade med plockepinn... och en ryttare som fick ta överhuvudtaget.

Eller, så fyller jag koppen med kaffe utan kron och drar till Spritrakan


...och nästa gång jag har semester, om en vecka ;) Då!  Då kanske jag tar med badbyx

ser

Kommentarer
Postat av: hjalmar

jag tycker att det bästa med din semester är att jag slipper laga mat när jag kommer hem från jobbet =)

2010-07-19 @ 23:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0