Inga helgon eller bakelser!

Nu är det annat som gäller på hednisk-katolska helgdagen.


Fy fan! eller Jiiiiiihaaa! zom dom zäger i danzbandzzvängen, va kul det va!

Men nu måste jag lära mig lite fler turer på buggkursen så jag kan dansa fler danser med samma partner. Det var visserligen en kul utmaning att hela tiden hitta nya men ändå... (och för den delen var det en och annan som hittade mig också bland dom 1300 som var där.)
Det är inte klokt vad man kan svänga till gamla musikklassiker så dom passar i den fantasifulla dansbandskostymen. Nu var det inte alla som hittade till låtens "nya" dansbandstakt och det blev "värre framåt natten" kan jag berätta. Men det där vet du som varit ute mycket mer än jag. Ibland gick det åt pipsvängen istället för danssvängen, men så länge man skrattar åt eländet så är det bara att fortsätta. Det där fungerar mycket bättre på kursen! Så dom kurskompisar jag hittade var guld värda. Men jag hittade min dansmentor och med henne blev det fler danser och självkänslan steg till oanade höjder, du skulle

se mig, hör mig, rör mig...


Kommentarer
Postat av: lotta

Var det inte du som vann en buggtävling i storstugan.

Men de där dolda talangerna vet ju jag att du har.

Kram syster

2010-11-08 @ 09:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0