Rätt inställning och det blev utställning

Falkenbergs fotoklubb ställer just nu ut bilder på biblioteket i Falkenberg och eftersom jag är lite delaktig i det tänkte jag nu dela med mig till dig också.


Vi är en salig blandning fotografer i klubben så utställningen ska spegla det. "Vi ser det olika..."


12 fotografer är representerade och utställningen består av 59 bilder. Ca 90 bilder lämnades in och du kan ju tänka dig vilket arbete vi hade med att välja ut och välja om, plocka bort och plocka fram, när vi skulle "hänga" utställningen i onsdags. Till slut måste man bara bestämma sig...

Och idag var det vernisage...

Här ser du en nöjd initiativtagare och en nöjd medverkande fotograf. Vi fick mycket beröm för blandningen och att utställningen representerade så många olika motiv och stilar. Riktigt kul!
Det är många som är intresserade av att fotografera och många som kom ville också prata. Allt ifrån hur fotografen lyckats med det som visades till att be om råd för inköp av kamerautrustning.

Trotts alla möjligheter att få stor publik på nätet så är det något visst med att se människor betrakta ens bilder och höra kommentarerna direkt i verkliga livet. Jag tror även många tycker det är kul att se bilder tillsammans med någon annan och prata om upplevelsen, det gör ju jag...

Utställningen hänger hela december så många kommer ha möjlighet att

se

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken tur att den hanger hela december for da kan ju vi ocksa se den :)

2010-11-22 @ 17:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0