Inte min bag...


...säg aldrig det, för du har ingen aning!

Livet bjuder på så otroligt många möten och du vet inte vilka som är dina eller vart dom leder. Möten med öden, människor, känslor och du kan vara öppen eller värja dig. Leva med eller kämpa emot. Det finns möten du inte kan tacka nej till, där ditt val istället handlar om acceptans eller förnekelse. Idag mötte jag en vän som för en tid sedan mötte ett besked om sin hälsa som om hon kunnat välja absolut inte valt. Nu är det hennes bag...

Och jag är otroligt glad att jag ryms bland hennes vänner, i hennes nya bag. För hon har valt att förhålla sig till den så att hon, som hon säger, "packat ur energitjuvar och packar i dom och det som ger energi". Vi har ett gemensamt intresse som kan ge massor av energi och är en outsinlig källa till överraskande "möten". Man ser saker andra inte ser och upplever saker andra inte upplever. Att sedan visa det och få överraska människor i sin omgivning kan ge en riktig kick. Visserligen kan det också kräva en massa energi i form av pengar... men det är smällar man får ta...
Eller så blir man gräsligt duktig, som min vän, på att utnyttja det man har och överraskar omgivningen med fantastiska bilder som andra inte ens kommer i närheten av eftersom dom tror att det handlar om kamerautrustningen. När det istället handlar om att förhålla sig till ljuset, sig själv, sin idé och sina känslor. Sin bag...

Vem var det som sa att "livet kan va som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något..."

Om det inte var min bag, så har jag idag under några timmar ändå fått härlig påfyllning i min på

se


Kommentarer
Postat av: Jessica

Calle... nu blev jag stum... Vet inte alls vad jag skall skriva...

Ville bara att du skulle veta att jag läst!

Kram J

2010-11-13 @ 01:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0