Tre dagar till tre veckor, hantverkarprecision...

Nu är det dax igen tyckte hyresvärden att bättra på tak och väggar i min lägenhet. Kanske finns en tanke om att bättra på sin position inför hyresförhandlingarna som aviserats, hmm...


Per målare hade tänkt sig fixa detta på tre dagar när han ringde i fredags eftermiddag. Fint sa jag men det var fyra månader sedan (egentligen tre år sedan) jag sist talade med hyresvärden och ditt samtal är första tecknet på att min önskan blir av, så jag har inte valt tapeter ännu...! Okej, jag kommer på onsdag morgon sa han och gör underarbetet så kan jag tapetsera på torsdag-fredag. Vore bra om du hade plockat undan och skruvat ner grejerna på väggarna, hade du tänkt göra något annat i helgen? ...? JA, det hade jag.
Hjalmar oroade sig genast för det han vet om hantverkare, dom kommer tidigt på morgonen och det här kom att bli på hans lediga dagar.

Jag vet ju vad jag vill när det gäller väggarna och Hjalmar har smak så det gick ganska lätt att komma fram till


... att standardtapeten inte riktigt räckte till i konkurrensen.

Nu är Per målare en trevlig prick att ha att göra med så det blev inte så dramatiskt som det låter och som du kan se så fixade det sig även om det inte blev gjort på helgen. Och för Hjalmars skull kom han inte innan frukost. Så nu är han igång, underarbetet är gjort och taken o dörrkarmar målade. Det är bara det att tapeten till köket kan levereras först om tre veckor... Ja ja så kan det va sa Per målare jag börjar med hallen, så ses vi om tre veckor igen.

Vi får väl

se

Kommentarer
Postat av: monica

Är väl ungefär samma precision som ni kör med inom ditt område? Minst tre månader ....

2010-10-28 @ 21:15:29
Postat av: calle

...tack för den!

2010-10-29 @ 21:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0