Gatufoto, inget går i repris!

Att fotografera på gator och torg är roligt men kräver visst mod och sinne för vad som kan bli en bild. Men en del behöver man inte vare sig leta efter eller vara speciellt diskret för att fotografera...

...hon var ute för att synas och sålde kramar för 5 kronor stycket. Jag köpte tre...
För varje lyckad affär bjöds hon på "bubbelvatten" och tyckte absolut att hon var värd att fotograferas.

En del bara står där och frågan är om det är så smart att smyga sig närmare bakom deras rygg men det gjorde jag. Och så kom tillfället när hon satte händerna i sidan och jag hade en

gatubild.

Gaturummet bjuder på många situationer och spännande bilder. Det gäller bara att vara uppmärksam och jobba lite för att komma i läge. Det är skuggor och ljus och speglingar. Om inte solen visat sig hade det här inte varit lika intressant

Inte samma lyster och inga speglingar i de mörka ytorna.

Så är det sådant som kräver lite beskärning för det går inte alltid att rikta kameran direkt mot det som ska bli själva bilden. Så här har jag beskurit och delförstorat det jag egentligen var ute efter.




Medan jag utforskade mina möjligheter så dök den här sparven upp. Och det vet man ju hur det är med sparvar...

dom har man inte länge där man sätter dom. Precis som med bilder...

Så är det ju det här med valet


Någon...

vill inte jag

se


Kommentarer
Postat av: Elin

Skitbra! Mer fototips! Basta bilden, polisbilden.

2010-09-18 @ 22:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0