En solig dag på Botaniska

Det finns många sätt att skildra en Påskafton fylld av sol, värme och fotogemenskap på Botaniska. En oändlig räcka av vackra vårblommor men också en fantastisk miljö mitt i storstaden, en oas om man så vill. Jag bestämde mig för att ta närbilder men ändå med en upplevelse av dagen och miljön. Vad alla växter heter har jag inte riktigt koll på, men för mig är upplevelsen och välbefinnandet lite viktigare än att veta vad allt heter.

Så här kommer en blandad kompott av vad Botaniska och Hanna gav denna Påskdag när temperaturen steg en bra bit över 20 grader.


Vad trodde ni... jag kan bara inte låta bli. Det är ju ändå Botaniska!


Ytor där det ges möjlighet för bilder att skapas och växla hör väl trädgården till.






Jag gissar att du såg gräsståt. Du vet väl att den mest utsökta persiska mattan innehåller ett litet mönsterfel, men vet du varför?


Visst är det vackert, när oredan lyser och när vi bryr oss och ger en hjälpande hand.


Vitsippsdalen


Inbjudande miljöer och mjuka former.




Rogivande och prolande... skratt.


Som fotograf söker jag ljuset, men det kan man göra även av andra skäl.


Ibland kan jag undra om det är på riktigt? Otroligt läckert och vackert... så heter den Stinkkalla!


Visst är det mysigt att sitta under grenverket en varm solig dag med en lätt bris så att solen liksom blinkar bländande i lövverket. Den känslan kan nog du också frammana. Under en blommande Rododendron blir det magiskt.

Du förstår säkert nu att jag hade fantastiskt sköna timmar där i Botaniska mitt i den brusande storstaden men det hördes liksom aldrig. Jo okej, ambulanshelikopterns inflygning mot Salgrenska gick inte att missa, men utöver det var det bara rofyllt. Kaffet, bullarna och kakorna gjordet det bara bättre och som pricken över... ett påskägg med godis!

Så ett litet tips för eventuella regniga trädgårdsdagar...

Samla en miljon löv av ett speciellt träd och trä upp dom på en ståltråd


och lägg dom sedan som dekoration i dina djupa fönsternischer...

Ta dig nu en egen tur till Göteborg och Botaniska för det finns naturligtvis mycket mer att

se

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken tur att jag störde dig i frukosten och fick dig att komma till Göteborg, med andra motiv än vad Falkenberg bjuder på. Eller kanske bara ur ett annat perspektiv. Det ligger ju i betraktarens öga.

2011-04-25 @ 00:39:37
URL: http://tanthanna.blogspot.com
Postat av: monica

Ja, jattefina bilder, calle. !!!

2011-04-25 @ 09:36:40
Postat av: Nina

Underbara bilder! Nu har jag länkat till dig, under Mina vänners bloggar. :)

2011-04-28 @ 15:03:11
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com
Postat av: Frida

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din blogg - den har verkligen potential :)!

2011-07-13 @ 04:38:41
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0