Facebook

...har gjort sitt intåg i mitt liv. Eller är det jag som gjort mitt intåg på facebook... Hur som helst det är där jag varit när jag nu inte bloggat på ett tag. För att vara ärlig så har den tiden krävts för att jag ska greppa det för mig nya sociala mediet. Jag har ju lite svårt för att bara hoppa på något sådär jag "måste" ju lära mig det... så social är jag. (Jag har blivit bättre och kan till och med chatta och då är jag ju social... och lärt mig modern kommunikation via tecken ; )
Nu är det inte så att jag sitter framför datorn all min lediga tid, jag gör en del annat också och det var det jag tänkte visa här och nu.

För en tid sedan kollade jag den årliga Lazer Bowl där Hjalmar spelar för Cool Cats

Han gjorde vad han kunde och så säger vi inte mer om det. En kul grej är det ändå för oss som tittar på om än lite segdragen, men det tror jag att jag berättade om förra året. Dom börjar liksom om hela tiden och däremellan är det taktiksnack.

Sedan var det det här med den långsamma dagen i Kärradal

En solig dag med lagom vind så att jag inte märkte hur solbränd jag blev. En sådan dag när det är så fantastiskt att bo vid havet och ha kompisar att hälsa på som också bor vid havet. En promenad med inspirerande utsikt i samtalstempo för just då hade jag all tid i världen... Sol, vind och vatten är ingen klyscha!

Men mycket av min tid på sistonde har handlat om nya bekantskaper, bugg, salsa och folkdans. Då har jag inte burit med mig någon kamera. Utom vid ett tillfälle. En nostalgikväll på Cortina då ett gäng musikentusiaster återuppförde en kväll på Cortina från 1976.
16 juli 1976 spelade JIGS på Cortina och som pausband hade man engagerat ett nytt gäng från Australien som kuskade runt på småklubbar i Europa, AC/DC...! Rollerna har med tiden blivit lite ombytta skulle man väl lugnt kunna säga. Det blev en häftig kväll kan jag lova




Klassisk dansbana med kulörta lyktor, kiosk, och chokladhjul och så då lite "krydda" i pausen


JIGS spelar inte längre så dom återförenades bara för detta och AC/DCs roll spelades av Slowrider.

Så har jag varit på Wheels & Wings i Varberg för första gången. Tidigare har jag bara sett cruisingen genom sta'n, men den här gången begav jag mig ut till flygfältet på Getterön där "det egentligen händer".


Det här är väl bilden av Wheels & Wings, men det är så mycket annat och det måste upplevas för att förstås.

Jag tog ändå mina bilder




Hela tiden handlar det om möten och samvaro på något sätt. Och speglas det inte i lacken på ens ögonsten, på Wheels & Wings eller på dansbanan, så speglar vi oss på facebook. Kanske för att vi letar efter vår ögonsten... eller bara hoppas på bekräftel

se

Kommentarer
Postat av: .y(lva)

Åh, vad du verkar ha roligt! För nått år sen var jag nån enstaka gång på Västerhagen o dansade, det är helt otroligt hur kul det är! Om man dansar vill säga, den som är blyg o står bredvid tycker nog det är precis så tråkigt som jag själv trodde innan jag blev för artig för att tacka nej!

(Fast, det finns klart roligare o mindre roligare danser- som den där dansen med den där gigantiska ölkaggen så jag knappt nådde fram till herren i frågas axlar, den kanske jag inte skulle göra om.. (ja, se mig som ett C o han som ett omvänt D. Svårt att få till stegen..))

2011-08-16 @ 11:04:56
Postat av: Pc

Det är bara att komma igen y! Det är fler roliga danser än tråkiga och eftersom det är varje tisdag så blir det lite blandat en tisdag är kanon en annan sticker man hem lite tidigare. Jag är intresserad av att fotografera från en hög position. Finns det fortfarande chans till det?

2011-08-17 @ 17:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0