Inte bara vinden som virvlar!

Ikväll var jag i Glommen

och återsåg Klintskär.

Det var en lika fin kväll även om vinden virvlade i mitt hår och termometern visade 16 grader (+ åtminstonde, det är ju dagen efter midsommar!). Men anledningen till att jag var där var inte för att se på båtarna den här gången utan för att det var premiär för Bryggdans i Glommens hamn...
Det hade jag aldrig trott att jag skulle göra bara för ett år sedan, ta mig till Glommen en blåsig kväll för att dansa... Det är dessutom andra kvällen den här veckan. I tisdags var det Västerhagen i Haverdal direkt efter jobbet!
Det hela började i höstas med en buggkurs, men det har jag redan berättat om, och nu gäller det att hålla steg och turer vid liv för det är mycket som ska stämma i dansens virvlar. I Västerhagen var det dessutom en blandning av gammeldans och bugg, 2 orkestrar en för vardera dansstil. Det blev till att hämta upp 35 år gamla stegminnen från samkvämen på Tollare folkhögskola och den obligatoriska gammeldanskursen! Puh! Schottis, polka, snoa...

Nya vänner, nya cirklar, få jag känner sedan innan. Jag känner mig ändå välkommen och alla får sig ett gott skratt emellanåt när jag i dansens virvlar går lite vil

se

Kommentarer
Postat av: Monica

Ny spelplan, nya vinster. Men kameran är alltid med. :)

2011-06-26 @ 09:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0