Sommartid... men var är sommaren?!

Jag gav mig ut på jakt efter sommaren nu när vi ställt om till sommartid. Det blev en lång vandring i solsken och iskall vind. Visst ser det vackert ut men

inte hade någon lust att sitta på uteserveringen.

Motvåg gapar fortfarande tom

lite smältvatten och upptinade höstlöv äger rännan och bryter spegelbilden.

Och här, här ska det stå en glasskiosk

men jag ser ingen...

Vi roar Falkenberg hela vintern

...fortfarande. Tack för den! Vi andra har just infört sommartid!!!

Äntligen nån som fattar vad det är frågan om!

Sommardäck.

I Ätran guppar all sköns bråte omkring men det är fortfarande långt kvar till vårflod


Men se här
.
Vår karaktärsfågel på en blek gräsmatta. Strandskatan letar tålmodigt efter kryp som stiger i jord och gräsmatta i takt med att densamma värms upp.

På IP jagar andra omkring på konstgjort gräs

och fortfarande är det långärmat och långkalsong på för de flesta.

Här har Filippa varit men hon har knappast badat

Det är svårt att tänka sig att här snart ska ligga tusentals personer som glatt hoppar ut i det glittrande Kattegatt, för idag är vinden hård och isande även om vi har fritt vatten.

Men på en punkt är det ändå på väg för det som gömts i snö har i alla fall kommit i dagen

Något svalkande vatten behövdes dock inte idag.

Stranden var nästan öde och även om det ser härligt soligt ut så ser du

det är mössa, varma jackor och vantar som fortfarande prioriteras före baddräkt och badbyxor. Ännu dröjer det innan någon behöver räddas ur vattnet.

Till och med båtarna bidar sin tid

bryggplatserna gapar tomma och båtarna har fortfarande täcket tätt omkring sig.

Så ännu råder lugnet i båtfamiljerna

och det får jag väl ändå glädja mig över den här dagen då det inte var mycket till sommar att

se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0