Vårljuset är här men ingen värmebölja

Så är det lördag igen och solen skiner från en i stort sett molnfri klarblå himmel. Och vore det inte för den iskalla vinden så skulle detta definitivt vara vår första riktiga sittapåutecafédag. Några tappra prövade men det var med både mössa,halsduk och vantar. Nu så här på kvällen har vi minusgrader. Det var noll redan vid sextiden när jag tog de sista bilderna ute i Olofsbo.

Men vi börjar med de ystra vågorna i Ätran

En liten bit uppströms Garvareforsen leker vattnet i "motvågor".

Måsarna sitter fortfarande på sina grenar och puttsar sig i solljuset

Jag har svårt att vänja mig och om någon vecka träffar jag en ornitolog tillika fotograf och då ska jag fråga hur det egentligen står till med dom här måsarna!?

I Skateparkens böljande landskap är det redan full aktivitet...

och det låga ljuset ger härligt liv åt betongen. Stenhård, men visst ser den mjuk ut?

Så slutar jag fotograferandet i en härlig solgata på böljan den blå...

och då knyter det ihop dagen eftersom jag i början av dagen mötte några Böljanspelare på sta'n och senare snackade en stund med en av Hjalmars kompisar i butiken Blå, eller blue som den väl egentligen heter.

Nu är klockan 20.30 och det är dax att släcka ner, så ha det bra nu blir det mörkt och svårt att

se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0