Rally på två hjul med HUMPE

För någon vecka sedan var jag på mitt första MC-rally. Det var en upplevelse även om jag inte åkte en meter med MC. Solen sken och kromen blänkte...
Men för att börja från början så var det så att jag gick en buggkurs i höstas... lugn det här blir inte långt! Men på den kursen fanns också en tösabit i min ålder (du får ursäkta om det inte stämmer!?) och hon är en sån där "Spätta". Det där sista visste jag inte då men en dag visade hon lite mer intresse för mig än vanligt (!) och tog mod till sig och frågade om jag skulle vara intresserad... att ta med mig några fotoklubbskompisar och ta bilder på hennes MC-klubbs vårrally... ...Naturligtvis!
Och på den vägen är det, eller på dom vägarna var jag och några kompisar ute och testade vår utrustning, bildseende och tålamod.
Nu tänkte jag berätta lite med hjälp av några av mina bilder från den dagen hur det går till när skinnklädda knuttar och spättor ger sig ut i naturen en söndag. Helt utan fördomar är jag inte och hur tråkigt vore väl inte det, men när en annan närstående vän köpte MC på ...dar har jag ändå fått en viss insyn i ämnet. Så jag var ändå lite förberedd.

Naturligtvis blänker det en del


och himlen är naturligtvis blå med läckert vita klädsamma moln


Annat klädsamt går också att hitta


Man möts och pratar lite


Grabbarna, lite mer sammanbitna samlas dom kring korv o grill


Men naturligtvis vill man gärna visa upp snygg lack och fräcka detaljer

en dödskalle sitter aldrig fel!

Så ger man sig då så småningom ut på vägarna


I det här sammanhanget är det små slingriga vägar som gäller

Tummen upp för... arrangemanget?, vägarna?, fotografen?

Man kan vara två


Eller ett litet gäng


Ett litet gnägg...

Dom kör inte fortare än att dom hinner njuta av omgivningen och det brukar ju vara mycket snack om att du upplever mycket av dofter och fågelsång som MC-åkare... mycket möjligt säger jag efter den dagen.

Ett MC-rally ska inte bara vara att åka, det händer en del efter vägen också... vi är ju i Sverige så vad är mer naturligt än tipsfrågor och roliga lekar,

har grabbarna hittat på detta eller...!!!

Den bilden dom flesta inklusive jag själv hade och har när jag hör MC-rally är ändå

...muller som växer bortom kröken och en mäktig kortege som glider fram genom landskapet

Som fotograf jagar jag lite andra perspektiv och bilder


Så avslutas allt med gemytlig samling i bygdegården och utdelning av alla sponsorers gåvor som priser för de som samlat mest poäng. Och jag var imponerad av hur mycket som fanns att dela ut!


Det var ett fredligt gäng som sedan gled iväg hemåt på sina stoltheter. Byggdegården står fortfarande kvar. Inte blev det någon dans och var var alla tuffingar som slåss, hotar bilister och ritar gummistreck på vägarna? Har dom Villa, vovve och en Volvo hemma i garaget allihop...!?
Jag är glad ändå, för det senare hade inte varit så lätt att fotografera. Och så var det det där med fördomar... det är bara att in

se

Kommentarer
Postat av: monica

Det var tydligen ok med integralhjälm :)

Du får låna min mc om du vill prova att köra nån gång. kanske du vill vara med i nästa mc-rally ???

2011-05-11 @ 22:28:04
URL: http://ombildad.blogg.se/
Postat av: Kerstin von Braun

Snygga bilder Calle.

2011-05-14 @ 22:24:24
Postat av: Smsa Låna

Grym blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-20 @ 08:44:13
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0