Veckan som gick

Veckan som gick började förrförra fredagen med en titt på det som fortfarande återstod av gamla brandstationen

Då stod fortfarande tornet kvar och kastade långa skuggor mot sin baneman. I tisdags kväll gjorde den stora maskinen sitt och tornet gav vika som vore det av frigolit.


Bit efter bit plockades byggnaden ner. En del gick direkt i containers annat togs till vara för att åter fylla sin funktion någon annanstans.

Naturligtvis blev det en sväng ner till stranden förra helgen

och det var det fler som gjorde när det nu var en underbart varm försommardag.

Sedan gick veckans vardagar i raketfart med mycket jobb och kvällsaktiviteter. Plötsligt var det fredag igen.

Och när jag kom hem och satte nyckeln i dörren skingrades de mörka molnen och regnet upphörde och då kunde jag bara inte låta bli att ägna min tulpanrabatt lite uppmärksamhet när den glittrande liksom sa...
Välkommen hem det är helg, dax att byta till ledigare klädsel, varva ner och slappna av.

Hoppas du gillar tulpaner för nu kommer det mer


och mer


vinklar och detaljer tar aldrig slut


och vattendropparna gör sitt


speciellt när du kommer riktigt nära.

Efter regn kommer solsken, en pålitlig förutsägel

se

Kommentarer
Postat av: hjalmar

jag kommer ju inte känna igen mig när jag kommer hem!!

2011-05-15 @ 08:23:12
Postat av: monica

Vad kommer nu att ersätta brandstationen???

2011-05-15 @ 19:04:39
URL: http://ombildad.blogg.se/
Postat av: Nina

Skitsnygga bilder, speciellt den sista som var alldeles underbar! :)

2011-05-15 @ 23:08:17
URL: http://ninasbilderblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0