Länge sedan vi sågs...

Plötsligt står hon där framför mig, en vacker kvinna i aftonklänning och säger "Calle? Det är något bekant med dig... jag känner igen dig från någostans, för länge sedan..."


Ser Du något bekant?

Vi befinner oss på mässen på Lv6 i Halmstad, det är officersällskapets höstmiddag och alla är uppklädda till näst intill oigenkännlighet och där möter jag Veronika. Det är mycket cermoniellt och jag har hunnit hälsa på minst 120 personer innan Veronika dyker upp och sätter igång tankarna. ...hur gammal är hon? måste vara minst 20 år yngre än mig... hur gammal var hon "för länge sedan"?

Livet är fullt av spännande och oväntade möten och fullt av spännande oväntade händelser. Det är bara att ta för sig när det nu bjuds! Kliver du utanför dina vanliga invanda cirklar och in i andra som plötsligt öppnas så kan de mest oväntade möten och samtal uppstå. Vi säger det lite då och då... "Världen är allt bra liten!"

Och näst intill alltid är det positiva upplevelser som berikar ditt liv, i stort och i smått.

Efter en lång middag med Konungens skål, tal, säckpipor och trummor så bryts taffeln och vi vandrar ut i den kyliga höstkvällen för ett sprakande fyrverkeri. Då dyker hon åter upp vid min sida, Veronika och säger, "Mullsjö! Visst har du bott i Mullsjö?" Det var länge sedan! Såg jag gammal ut redan då? Eller, har jag bevarat min ungdom väl? Det visar sig när vi nystat vidare bland lösa trådar att Veronika gick på högstadiet när jag jobbade med fritidsverksamhet på skola och fritidsgård i Mullsjö på 80-talet.
Därefter har mycket hänt i båda våra liv men det visar sig att vi kan knyta ihop det både när det gäller jobb och nöje. Veronika tävlingsdansade bugg en period i Jönköping på 90-talet och jag gick nybörjarkurs i vintras. Så, det var ingenting att vänta på... vi virvlade ut på dansgolvet efter att jag kort hälsat på hennes officer till man.

Gör människor gott! Intrycken ligger där och kommer tillbaka i de minst oanade sammanhang när blickar möts och

vi ses

Kommentarer
Postat av: M o P

Ja det var ett bekant ansikte.

Stilig var Du också.

2011-10-23 @ 23:03:28
Postat av: .y

Så brukar jag tänka när jag blir irriterad i trafiken, att om jag kör för nära eller kör om så där stressande när den framför är en "sån" som ligger i 70 när det är 90 och håller kvar 70 när det blir 50 (en "sån" man blir sååå irriterad på), så kommer det visa sig att människan framför är en kompis mamma eller chefen på det stället dit man är på väg för anställningsintervju. Bättre att göra gott (åka lokaltrafik :) ) och hålla sig lugn och på den goda foten.



Jag köpte kameran, tack för tipset! Här är resedagboken där jag kommer lägga upp bilderna, om du vill se:



http://www.resdagboken.se/Web/Apps/User/Profile.aspx?id=147&epslanguage=sv&uid=64493



Fortsätt att kliva utanför de invanda cirklarna!

2011-10-26 @ 23:03:06
Postat av: hjalmar

så snygg du var i frack, så du skulle du se ut varje lördag!

2011-11-04 @ 00:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0