Annan syn på det jag redan sett

Havsnära promenader vid kusten här utanför Falkenberg bjuder många skiftande miljöer och jag har skrivit om det förr. Ändå är det lika roligt att hitta nya vinklar för min sökare. Vinklar som kommer av årstider, väder, till och med sällskap. För när någon annan beskriver sina intryck så kan saker jag sett flera gånger innan komma i en helt annan dager. Idag var jag ute med en av mina danskompisar och hennes fyrbente vän Cajo. Vi gick bort över Näset och rundade en udde jag nog aldrig varit ute vid, vädret var växlande som det brukar här vid kusten och ljuset kom och gick. När solen tittade fram blev det intensivt varmt ljus, släpljus som också skapar skuggor.
 
Cajo är en Tollare och tyckte nog att jag tog det lite väl lugnt emellanåt. Jaga fågel, kringvirvlande löv och annat löst gjorde henne mycket lyckligare. Hon kunde ju inte se det jag såg... vad nu det var att
 
se
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0