Ett år som gått och ett nytt att få...

För min del börjar det nya på ett sätt precis som det gångna, samtidigt finns spännande nya upplevelser , känslor och människor som länkar samman de båda åren och jag mår bra av mina förväntningar även om förväntningar alltid innehåller ett visst mått av osäkerhet ....spänning

 

Vi visste inte vad som låg framför oss, vad som väntade ...men vi såg fram emot det.

 

Livet är en resa, somligt bär vi med oss antingen för att det är värt det eller så för att det hängt sig fast som en erfarenhet, tråkigt eller glatt minne. Vi formar oss inte helt och hållet själva. Acceptera det och dra nytta av alla erfarenheter och möten så har du en chans att växa som människa.

 

Naturligtvis blir denna kavalkad baserad på bilder, men det finns några områden som jag medvetet lämnat utanför kamerans sensor just för att det ska bli mina upplevelser kopplat till mycket känslor ...så även jag har små hemliga rum som varken facebook eller blogg kommer visa dig. Lite spänning måste finnas annars vore jag ju inte något spännande eller lockande att lära känna.

Fast jag vet ju egentligen att mer än man själv tror syns... och märks. Gott Nytt År på er!

 

Nu tar vi bilderna...

Jag åkte till Sierra Leone, ett litet land i Västafrika och mötte människor jag aldrig kommer glömma

Fick göra något för några i en liten by mitt i ingenstans ...hur stor är den chansen egentligen!? Bättre än Triss... för det här var på riktigt!
...och som bonus får jag chansen att åka tillbaka om en vecka...
 
Väl hemma igen var det naturens formgivning som fångades en vacker februaridag
 
Så kom mars med besök på Botansika, Ninas fantastiska utsällning och som avslut magi vid Hovs Hallar
 
April bjöd på sitt en dag som började med fotoutställning på Louisiana och sedan eget foto i Gilleleje
 
Maj fylldes av blandade upplevelser, en relativt enkel instllation på Skrea... rätt vacker i sin enkelhet. Och så en magisk soluppgång vid Åsunden i Pingst.
 
Juni bjöd på ännu en resa till Elin i England, målet var kanalkusten West Lulworth och vildhästarna i New Forest. Till det kom att vi strålade samman med Hanna och Emil som passat på att förlova sig någon dag innan på något vackert ställe, en vacker stund där på kanalkusten ...men det är deras historia.
 
Juli och den där sommaren som aldrig blev av...men när dimmorna lättade över Österlen söder om Stenshuvud blev det ändå en och annan vacker dag och i Falkenberg bjöd Skrea strand emellanåt på sommarträngsel som vilken sommar som helst
 
Augusti fylldes av möten med mysiga människor och deras lika mysiga djur, ibland fika i en trädgård, ibland på promenader. Vissa promenader bjöd på stunder under broarna i Falkenberg pga av de ständigt återkommande sommarskurarna... Utflykten till Visingsö gjordes dock i srålande solsken och under blå himmel ...inget fel på den sommardagen!
 
September och Fotoklubben ordnade resa till Marstrand, själva ordnade vi resa till Prästakvarnen i Gällstad. "Familjen" har ju en egen fotoklubb. Sol och regn ...det bara fortsatte in under hösten men hindrar inte att jag finner motiv som jag gillar.
 
Oktober och mörkret lägger sig men ljuset skapar spännande rum i miljöer som ger helt olika "bilder" av vad vi upplever, en utmaning tycker jag. kan till och med ge känsla av värme trots att kvällen var riktigt kall.
 
November och en speciell kväll på många sätt och jag bjuder på en del av den stämning som jag bär med mig även om just Julöl inte riktigt är min grej. J-dagen, Carlsberg levererar den första Julölen till stadens restauranger och krogar med hjälp av häst och vagn och det gör man en liten folkfest av på Rådhustorget som ger både ljus och värme...
 
December och traditioner blev en stor grej i sociala medier och övriga medier med för den delen. Det lämnar jag för en egen familjsnackis under julafton. Men först var det en liten och fin Jul på Flädje, julmarknad och konstutställning i läcker miljö och där gick mina tankar om julens budskap om ljus och värme i lås. Så blev det julafton i Lindome hos Hanna och Emil och lite imponerande var det att dom fixade det efter att ha flyttat in i huset bara två veckor innan! Ok dom fick hjälp men That's what friends are for... Och så kom den i dager den vackra lilla rosa grodan som ingen ville ha i Julklappsleken men ändå var den som gav upphov till både skratt och snack och kommer så vara varje gång vi firar jul... så det kan bli och tur är väl det ; )
...och nu har det blivit 2013 och med erfarenhet av tidigare år så litar jag på att det bjuder på minst lika många fina möten och upplevelser. Kan inte säga annat än att det börjat bra.
Hänger ni med så får ni
 
se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0